Praktisk Info - St. Lyngby IF

Velkommen til
ST. LYNGBY IF
Gå til indhold

Hoved menu:

Praktisk Info

Vigtig information om brug af fotos:
Ved tilmelding til et hold hos St. Lyngby Gymnastik, giver du samtidig tilladelse til at der må tages billeder af dig/dit barn/dine børn for at vise foreningens aktiviteter. Billederne kan være af enkeltpersoner eller af hold, og kan vises på www.stlyngbyif.dk, på St. Lyngby Gymnastiks og Lille Lyngby Lokalområdes facebookside eller i lokalavisen. Ønsker du ikke at give tilladelse til offentliggørelse af billederne eller ønsker du at tilbagekalde tilladelsen, kan du sende oplysninger herom med navn og hold til formandens mailadresse:
tine.langendorff@hp.dk


Far, mor, barn:
Her er muligheden for at være aktiv med sit/sine børn eller børnebørn på en sjov og hyggelig måde. Vi vil træne børnenes motorik med basale ting, såsom trille, rulle, slå kolbøtter, hoppe, hinke osv. Vi skal også høre musik samt selv synge sange og lave rim og remser, men her er også mulighed for at slå en kolbøtte, kravle i ribberne og lege i måtter selvom man er voksen. Nøgleordene er glæden ved bevægelse, sved på panden og hyggeligt samvær.

Puslinge:
Puslinge er det første hold uden mor og far. De gymnastiske grundtrin indarbejdes gennem leg, og der er fokuseres på glæden ved at bevæge kroppen og lære nye ting - også de ting, som man måske ikke troede man kunne! I hver time får børnene brændt en masse krudt af til inspirerende musik, og der øves balance, rim og remser, sanselege og lege med håndredskaber som bolde, ærteposer og faldskærm. Børnene laver også mange forskellige springøvelser på redskabsbanerne så som f.eks. koldbøtter, forøvelser til hånd- og hovedstand samt vejrmøller. Målet med timerne er at have det sjovt, få selvtillid og sved på panden.
 

Badutspring:
Dette er holdet for friske piger og raske drenge, som gerne vil bevæge sige til musik, springe over redskaber og have det sjovt. Vi vil slå kolbøtter på mange forskellige måder, stå på hænder, slå vejrmøller og træne balance- evnen. Ydermere vil vi have fokus på kropsspænding og begynde at lave indledende øvelser/forøvelser til springgymnastikken. Børnene får brugt deres kræfter og energi, og der ligges vægt på, at udfordre børnene, så de synes, at det er sjovt at dyrke idræt.  
 

Spirerne:
På Spirerne begynder den mere målrettede springtræning. Børnene vil blive trænet i springøvelser på måtten så som flyvehop, vejrmøller, araberspring og kraftspring. Desuden vil fundamentet for flikflak blive grundlag. På trampolinen øves opspring, knæløft, split, skrue og salto. Desuden vil spring fra springbræt over buk og plint indgå i træningen. Som en del af opvarmningen vil der indgå forskellige sjove lege og øvet gymnastiske grundøvelser.

Spring 1:
Er du til VILDE SPRING og masser af aktivitet, så kom og vær med, når vi træner tirsdag eftermiddag. Du får sved på panden (hvis du vil!) og bliver med garanti udfordret på noget, som du ikke kan i forvejen. Sammen kan vi lave et rigtig fedt springhold, og du får lært noget, som dine venner bliver imponerede over!  
 

Spring 2:
Spring 2 er for de større gymnaster, der gerne vil udvikle deres teknik og blive udfordret på deres spring. På måtten vil der især blive arbejdet med kraftspring, forlæns salto, araber-flik og araber-baglæns salto. På trampet vil der ud over grundspringene ske indlæring af salto, hoftebøjet og strakt - gerne med skrue. I løbet af sæsonen vil der desuden blive arbejdet med en seværdig springserie. Springtræningen sker i fællesskab med Teamgym Konkurrence holdet.

Teamgym konkurrence:
Sidste år stillede vi op med et mix- og et pigehold i de Østdanske Mesterskaber for juniorer i Teamgym. Det skal vi prøve igen! Konkurrence i Teamgym omfatter en rytmeserie på gulv med forskellige balance og styrkemomenter samt spring på bane, minitrampolin og plest. Tilmeldingen er samlet og dækker følgende træninger. Spring: Tirsdage kl. 18-19.30 (Fællestræning spring 2), Momenter: Tirsdage kl. 19.30-20, Rytme: Torsdage kl. 16-17 (Gulvserie trænes med Camilla). Der arrangeres endvidere ekstratræninger i Helsingehallen.  

Minikidz:
Her skal vi danse og lave seje miniserier til blandt andet MGP musik. Vi vil arbejde med opvarmning, forskellige rytmer, styrke, koreografi og dans. En time med energi, danse- og bevægelses glæde og masser af sjov!

Trampolin:
Trampolinspring sker i "den store trampolin". Det er en sport, som kræver en overraskende god kondition. Derudover vil du også skulle træne styrke, balance og koordination for at nå målet om fuld kropskontrol i luften. Der bliver stillet to professionelle trampoliner til rådighed. Det bliver udfordrende og super sjovt!

Crossdance:
Ka’ du li’ go’ musik, simple koreografier og masser af sved på panden, men savner du styrke- og pulsøvelser, så er Crossdance™ lige noget for dig! Crossdance™ kombinerer flere fitnesselementer i en power-packed time baseret på modulerne dance, bodytoning, cardio og balance. Modulernes rækkefølge er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning!

Løbehold:
 Vil du gerne i gang med at løbe eller blive bedre og hurtigere? Så meld dig til et af vores løbehold. Vi løber med forskellige intervaller og hårdhedszoner og laver derefter core- og styrkeøvelser. Alle kan være med uanset form, mål og ambitioner.

*Løbeholdets efterårstræning dækker perioden 2. august til den 25. oktober. Herefter oprettes nye hold til vinter og forårstræning. Se mere på www.stlyngbyif.dk/løb
 
gixmo.dk
Søg
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu