Praktisk Info - St. Lyngby IF

Gå til indhold

Hoved menu:

Praktisk Info

Vigtig information om brug af fotos:
Ved tilmelding til et hold hos St. Lyngby Gymnastik, giver du samtidig tilladelse til at der må tages billeder af dig/dit barn/dine børn for at vise foreningens aktiviteter. Billederne kan være af enkeltpersoner eller af hold, og kan vises på www.stlyngbyif.dk, på St. Lyngby Gymnastiks og Lille Lyngby Lokalområdes facebookside eller i lokalavisen. Ønsker du ikke at give tilladelse til offentliggørelse af billederne eller ønsker du at tilbagekalde tilladelsen, kan du sende oplysninger herom med navn og hold til formandens mailadresse: plumme@hotmail.dk

Puslingene:

Puslingene er det første hold uden mor og far. De gymnastiske grundtrin indarbejdes gennem leg, og der er fokuseres på glæden ved at bevæge kroppen og lære nye ting - også de ting, som man måske ikke troede man kunne! I hver time får børnene brændt en masse krudt af til inspirerende musik, og der øves balance, rim og remser, sanselege og lege med håndredskaber som bolde, ærteposer og faldskærm. Børnene laver også mange forskellige springøvelser på redskabsbanerne så som f.eks. koldbøtter, forøvelser til hånd- og hovedstand samt vejrmøller. Målet med timerne er at have det sjovt, få selvtillid, sved på panden og lægge fundamentet for gymnastikken fremover.

Badutspring:

Dette er holdet for friske piger og raske drenge, som gerne vil bevæge sige til musik, springe over redskaber og have det sjovt. Vi vil slå kolbøtter på mange forskellige måder, stå på hænder, slå vejrmøller og træne balance evnen. Ydermere vil vi have fokus på kropsspænding og begynde at lave indledende øvelser/forøvelser til springgymnastikken. Børnene får brugt deres kræfter og energi, og der ligges vægt på, at udfordre børnene, så de synes, at det er sjovt at dyrke idræt.

Spirerne:

På Spirerne begynder den mere målrettede springtræning. Børnene vil blive trænet i springøvelser på måtten så som flyvehop, vejrmøller, araberspring og kraftspring. Desuden vil fundamentet for flikflak blive grundlagt På trampolinen øves opspring, knæløft, split, skrue og salto. Desuden vil spring fra springbræt over buk og plint indgå i træningen. Som en del af opvarmningen vil der indgå forskellige sjove lege, og der vil blive øvet gymnastiske grundøvelser på gulv, styrketræning og akrobatik.

Springerne 1 og 2:

St. Lyngby Springerne er for de større gymnaster, der gerne vil udvikle deres teknik og blive udfordret på deres spring. På måtten vil der især blive arbejdet med kraftspring, forlæns salto, araber-flik og araber-baglæns salto. På trampet vil der ud over grundspringene ske indlæring af salto, hoftebøjet og strakt - gerne med skrue :-) Desuden vil der blive øvet spring over plint. I løbet af sæsonen vil der desuden blive arbejdet med parkour, akrobatik og en springserie, vi skal opvise med. Springerne tilbydes som noget nyt at øve fælles rytmeserie og basale måttespring af Maria og Sali torsdage kl. 16-17. Selv om springere ikke er konkurrencehold, overvejes det at deltage i en begynderkonkurrence i foråret, hvor alle kan være med. Der tages forbehold for at lægge de to hold sammen, hvis tilmeldingerne er for få.

Mini Kidz 0.-3. klasse:

Her skal vi danse og lave seje mini serier til blandt andet MGP musik. Vi vil arbejde med opvarmning, forskellige rytmer, styrke, koreografi og dans. En time med energi, danse- og bevægelses glæde og masser af sjov! Husk vand og tøj, der er beregnet til dans og gymnastik.


ShowKidz fra 4. klasse:

Dans, funk, disko, jazz og showdance. Vi laver små serier året igennem. Vi skal have sved på panden og arbejde frem mod gymnastikopvisningen i april. Hver time starter med opvarmning og afslutter med smidighedsøvelser. Undervisningen tager udgangspunkt i deltagerne, så alle kan være med.
Tip: gymnastiksko med ruskindssål eller gummisko med blød, bøjelig sål. Strømpesokker kan også benyttes. Husk at medbringe vand.

Trampolin 1 og 2

Som noget nyt kan St. Lyngby If tilbyde to trampolin hold for de 10-12 årige og for 12 år og op.
Trampolin er gymnastikkens højdespringer - her får du mulighed for at springe med frit svæv i op til 8 meters højde.
Trampolin er meget mere end spring i stortrampoliner. Trampolin er noget, der fascinerer de fleste og ikke uden grund. Søger du en følelse af frihed og fornemmelsen af at kunne flyve, er trampolin måske lige noget for dig.

Zumba®:

Du kan dyrke motion på mange måder, men først og fremmest skal motion være sjovt. Du skal glæde dig til det HVER gang. Du skal nyde det MENS du gør det, og du skal være glad BAGEFTER.
Zumba er en fest, hvor musikken er god, og vi danser indtil musikken stopper. Vi sender forbrændingen i vejret og kroppen fyldes med energi – det er sjovt og nemt at lære.
Du behøver ikke være danser eller at kunne danse, for at stifte bekendtskab med Zumba. Du kommer bare, og så mærker du danseglæden sprede sig!”

GymFIT:

Vores inspirerende instruktør Josephine er tilbage med en effektiv puls- og muskeltræningstime, hvor alle kan være med i eget tempo. Vi tager udgangspunkt i intens træning, hvor pulsen udfordres gennem en vekslen mellem pulssekvenser såsom sjip, hop, løb og styrke/balanceøvelser. Du mærker helt sikkert, at du har muskler alle vegne – særligt dagen efter! Timen sluttes af med udstræk og afspænding.

Løb begynder:

Hvis du gerne vil i gang med at motionere, men du lige mangler den sidste motivation, vil holdet være det rette for dig. Her tager vi udgangspunkt i at du er helt utrænet og har brug for tid til at træne dig op. Derfor foregår løbet som små 1-2 eller 3 minutters intervaller med gå pauser og der vil efter løbet være fokus på funktionel træning som styrker balance, led, sener og muskler. Vores motiverende instruktør Marie guider dig sikkert op til de 5 km.
Løb øvet:

Vil du gerne blive bedre og hurtigere til at løbe? Så meld dig til vores løbehold, hvor nye løbere er meget velkomne uanset form og ambitioner. Vi løber ca 35-40 min og laver derefter 15 min core- og styrkeøvelser i hallen. Vores engagerede instruktør Marie sørger for, at alle kan være med uanset form, mål og ambitioner. Der løbes ud fra nogle forskellige hårdheds-zoner og vi veksler mellem let, moderat og hårdt løb. Det gælder ikke om at kunne følge med, men om at løbe rigtigt, ud fra hvilken form man er i. Mødested - ved Idrætshallen.

 
gixmo.dk
Søg
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu